درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد
سرخط خبرها

مرهم کوچک برای زخم بزرگ

  • کد خبر: ۱۵۰۲۹۳
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
مرهم کوچک برای زخم بزرگ
تیم فوتبال شریعت‌نوین در روز‌هایی که فوتبال مشهد در هیچ‌یک از لیگ‌های سطح اول کشور تیم ندارد توانست از مرحله اول به مرحله دوم لیگ دسته‌سوم صعود کند.

شهرآرانیوز؛ پیروزی پرگل خارج از خانه، مهر تأییدی بر صعود نماینده مشهد از مرحله اول لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور به مرحله دوم بود. رقابت‌هایی که هنوز یک هفته دیگر از آن باقی است، اما تیم فوتبال شریعت‌نوین، صدرنشین گروه اول، توانسته است صعودش را قطعی کند. صعودی که بعد از یازده هفته و بیم وامید‌های فراوان حاصل شد و حالا فوتبال بحران‌زده استان که نه در لیگ‌برتر، نه لیگ دسته‌یک و نه حتی لیگ دسته‌دوم تیم دارد، باید به آن دل‌خوش باشد. به‌قول محمد آتی‌ترک، سرمربی شریعت‌نوین، این صعود شاید «مرهم کوچکی بر زخم عمیق» فوتبال خراسان باشد؛ مرهمی بر زخم بزرگ ابومسلم و پیام‌ها، سیاه‌جامگان و پدیده‌ها. زخم‌هایی که بهبودش با تک‌وتوک موفقیت‌های گاه‌وبیگاه تیمی در سطوح پایین فوتبالی کشور حاصل نمی‌شود، اما به هر تقدیر، باید همین را هم غنیمت شمرد و مراقب آینده «شریعت» بود.

مسیر شریعت تا صعود

تیم شریعت‌نوین مشهد امسال در گروه اول از گروه‌های پنج‌گانه مرحله نخست لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور قرار داشت. هم‌گروهی این تیم با دو نماینده دیگر مشهد، یعنی پشتیبانی نزاجا و نادر، بر جذابیت‌های تقابل‌ها در این گروه می‌افزود؛ تقابل‌هایی که می‌توانست نتایجش به‌نفع یا ضرر تیم‌های مشهدی باشد. شریعت‌نوین در یک‌سوم ابتدایی رقابت‌ها دو پیروزی و دو تساوی به‌دست آورد؛ شروعی نه‌چندان رؤیایی، اما خوب.

شاگردان محمد آتی‌ترک رفته‌رفته خودشان را در لیگ پیدا کردند و با کسب سه پیروزی و یک شکست غافل‌گیرانه در چهار بازی دوم توانستند خودشان را به‌عنوان مدعی جلوه دهند و در چهار بازی آخر هم تا اینجا دو پیروزی و یک تساوی داشتند تا همین ۲۴ امتیاز برای صعودشان کافی باشد و بازی هفته آخر مقابل تیم قعرنشین کیای شاهرود برای آن‌ها بی‌اهمیت باشد. البته مشهدی‌ها درپی صدرنشینی هستند و بعید است در بازی خانگی آخر که در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) برگزار می‌شود، مشکل چندانی برای کسب سه امتیاز از تیم قعرنشین داشته باشند.

کار گروهی برای رسیدن به هدف بزرگ

شهاب یاراحمدی، مربی تیم فوتبال شریعت‌نوین، مهم‌ترین دلیل این صعود را کار گروهی مناسب برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌داند. او دراین‌باره به شهرآراورزشی می‌گوید: «واقعیت آن است که ما در ابتدای فصل بازیکنانی را جذب و تمریناتی را طراحی کردیم تا به یک هدف بزرگ که همان صعود بود، برسیم. اتفاقی که خوشبختانه رقم خورد و این نتیجه یک کار گروهی است.»

وی می‌افزاید: «باشگاه شریعت‌نوین پنج‌شش سال است فعالیتش را در فوتبال استان آغاز کرده و پله‌پله بالا آمده است. این باشگاه در حدواندازه‌های خودش از ساختار مناسبی برخوردار است و همین مسئله به این موفقیت کمک کرده است.» وی خاطرنشان می‌کند: «مسئولان باشگاه برای موفقیت تیم هیچ‌چیز کم نگذاشتند و شاید قرارداد‌ها خیلی زیاد نبوده، اما همان چیزی که بوده را سر وقت دادند و فراتر از وعده‌هایشان هم عمل کردند.» او با اشاره به مسابقات مرحله دوم تصریح می‌کند: «بازی‌های این مرحله سخت‌تر است و تیم‌ها تقریبا هر پنج‌شش روز یک بازی دارند و وقفه‌ای هم نخواهد بود. با وجود این، هدف ما و باشگاه صعود است و معتقدم هر تیمی از خراسان که در مرحله دوم لیگ‌برتر باشد، قطعا شایسته صعود به لیگ دسته‌دوم است.»

شریعت؛ حالا تیم اول شهر

سرمربی تیم فوتبال شریعت‌نوین، تیمش را حالا تیم اول شهر می‌داند. محمد آتی‌ترک می‌گوید: «احساس خاصی دارم. از طرفی خوش‌حالم که شریعت‌نوین بعد از شش سال حیاتش در فوتبال این شهر، حالا تیم اول شهر است و از طرفی هم، چون خودم بازیکن پیام و پارت‌سازان و تیم‌های قدیمی فوتبال این شهر بودم، حسرت می‌خورم که چرا نباید مشهد در لیگ‌های سطوح بالا تیم داشته باشد و فقط دل‌خوش به همین لیگ دسته‌سوم باشیم.»

وی می‌افزاید: «با وجود این، خوش‌حالم که توانستیم مرهمی کوچک بر زخم عمیق فوتبال خراسان باشیم.» وی خاطرنشان می‌کند: «مرحله اول لیگ طاقت‌فرسای دسته‌سوم را پشت‌سر گذاشتیم و به بچه‌ها و کادرفنی هم گفتم از همین حالا باید کار و برنامه‌ریزی‌مان برای مرحله دوم را آغاز کنیم. هجده بازی سخت در پیش داریم و تلاش می‌کنیم با حفظ بازیکنان و تقویت تیم در چند پست، به رقابت‌های مرحله دوم پا بگذاریم و ان‌شاءا... بتوانیم به لیگ دسته‌دوم صعود کنیم.» آتی‌ترک اظهار می‌کند: «تیم من فهرست خروجی ندارد، مگر اینکه کسی دلش با تیم نباشد و خودش بخواهد برود، وگرنه همه بازیکنان می‌مانند و ما می‌توانیم دوسه بازیکن دیگر برای تقویت برخی خطوط جذب کنیم.»

۲ مشهدی دیگر در اندیشه بقا

مرحله نخست لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور درحالی این هفته به پایان می‌رسد که دو نماینده دیگر مشهد در گروه اول، یعنی تیم‌های پشتیبانی نزاجا و نادر، وضعیت خوبی ندارند. نادر سقوطش قطعی شده است و نزاجا هم برای بقا باید بازی آخرش را با پیروزی پشت‌سر بگذارد. این درحالی است که شریعت‌نوین باید در مرحله بعد که در دو گروه ۱۰ تیمی برگزار می‌شود، هجده بازی برگزار کند و در پایان، در صورت صدرنشینی در گروهش به‌صورت مستقیم و در صورت دومی، بعد از انجام پلی‌آف و بازی با تیم دوم گروه دیگر و پیروزی احتمالی به لیگ دسته‌دوم صعود می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->